بهترین نکات برای اداره کردن پیج فروشگاهی و آنلاین شاپ ها در اینستاگرام
چند نکته برای پیج های فروشگاهی
آیا استفاده مجدد از پستهای پربازدید در اینستاگرام کار درستی است ؟
این ترفند برای بالا بردن بازدید پیج فروشگاهی اینستاگرام بسیار عالی است و برای پیج هایی با تعداد پست زیاد این کار نهتنها اشتباه نیست بلکه فایده هم دارد . البته بهتر است پست قبلی راکه قصد ارسال دوباره آن را دارید ،کمی ویرایش و دستکاری کنید .مثلاً چیزی بهعکس ها یا کپشن اضافه کنید یا کلمات کلیدی را تغییر دهید وسپس اقدام به انتشار مجدد آن نمایید.
یا حتی میتوانید یکی از محصولات پرفروش قبلی را دوباره انتشار دهید .شاید باور نکنید ولی این کار مجدداً فروش آن محصول را بالا خواهد برد.خیلی از آنلاین شاپ ها از این ترفند استفاده می کنند و بازدید و فروش خود را بالا می برند .
چگونه با فالوورها ارتباط برقرار کنیم ؟
خیلی از مدیران کسبوکار آنلاین یا صاحبان فروشگاه در اینستاگرام مدام به فکر اضافه کردن و جذب دنبال کنندگان جدید برای پیج خود هستند .فالوورهای جدید بد نیستند ولی رابطه شما با فالورهای قدیمی چطور است ؟ آیا رابطه صمیمانه و خوبی با آنها دارید ؟ آیا پاسخ آنها را در کامنت ها یا دایرکت بهسرعت میدهید ؟
بیایید ابتدا به این فکر کنید که روابط عمومی شما با مشتریان و فالوورهای قدیمی چگونه است ؟ لطفاً ابتدا مهمترین اصل را بر بهبود روابط با مشتریها و فالوورهای قدیمی بگذارید.
یک ساعت طلایی بعدازانتشار پست
بعدازانتشار یک پست و استوری حتماً یک ساعت بعدازآن را آنلاین و در دسترس باشید تا بتوانید جواب کامنت ها و سؤالات مشتریان را بهسرعت بدهید .این کار تأثیر بسیاری روی بالا بردن فروش شما و جلب رضایت مشتری خواهد گذاشت.
چه تعداد هشتگ برای پستها مناسب است ؟
البته اینستاگرام به شما اجازه استفاده از سی هشتگ در هر پست را میدهد اما اکثر کاربران باتجربه روی پنجتا پانزده هشتگ اتفاقنظر دارند .اگر از تعداد بالای هشتگ استفاده کنید ممکن است اینستاگرام شمارا ربات تشخیص دهد و هشتگ ها را اسپم حساب کند.
از طرفی الگوریتمهای جدید اینستاگرام با هشتگ های تکراری پستها هم همین برخورد را میکنند .یعنی برای هر پست باید از هشتگ های جدید و غیرتکراری استفاده نمایید.ضمن اینکه کاربران میتوانند عضو هشتگ ها شوند و زمانی که شما از هشتگ های جدید استفاده میکنید درواقع این شانس را پیدا خواهید کرد تا کاربران جدیدتری را به پیج خود دعوت کنید .
یک فوت کوزهگری و ترفند اینستاگرام وجود دارد که میخواهم در این مقاله آن را با شما به اشتراک بگذارم .بهجای استفاده از هشتگ های زیاد در یک پست میتوانید از یکی از فالوورهای صمیمی خود بخواهید در قسمت کامنت ها برای شما هشتگ های مرتبط بگذارد .این کار خیلی خوب جواب میدهد ! حتماً امتحان کنید.
تعداد پستهای پیج اینستاگرام در یک روز
درگذشته تعداد پستها زیاد مهم نبودند اما طبق الگوریتمهای جدیدی 2023 اینستاگرام ،هرچقدر تعداد پستها و استوری های شما در یک روز بیشتر باشد شانس دیده شدن پستهای شما در فید دنبال کنندگان بیشتر خواهد شد.البته تعداد پست بیشتر زمانی توصیه میشود که بازدید و لایک های هر پست نسبتاً خوب باشد و اگر تعداد تعامل نسبت به قبل کمتر است بین پستها فاصله بیندازید تا آن پست به تعداد بیشتری از دنبال کنندگان نمایش داده شود چون گاهی اوقات زمان میبرد تا دنبال کنندگان فید خود را چک کنند.
انتخاب مکان در پست اینستاگرام
در آپدیتهای جدید اینستاگرام تعیین مکان و لوکیشن اهمیت بیشتری پیداکرده است.هرچقدر شهرهای محبوبتر و پرجمعیتتر را انتخاب کنید امکان دیده شدن پستها بیشتر میشود.
همچنین در الگوریتمهای جدید 2023 ، اینستاگرام محتوای استیکر کامنت ها را تشخیص میدهد و هرچقدر کامنت ها شامل استیکر های قلب و گل و ...باشند نشاندهنده رضایت بیشتر دنبال کنندگان تلقی میشود.بنابراین سعی کنید حتماً کامنت ها را لایک کرده و به آنها پاسخ دهید .حتی اگر نیازی به پاسخ ندارند میتوانید در جواب استیکر تشکر بفرستید .پاسخ دادن به کامنت ها علاوه بر رضایت خاطر دنبال کنندگان ،باعث به نظر رسیدن تعامل بیشتر در نظر اینستاگرام خواهد شد.
درواقع یک تعامل عالی به این معناست که در همان دقایق طلایی اولیه پس از انتشار پست ، اینستاگرام باید تشخیص دهد که این پست محبوب و باکیفیت بوده تا آن را در فید دنبال کنندگان بیشتری نمایش دهد و بعد از مرحله فید اگر پست خیلی تأثیرگذار و محبوب باشد به اکسپلورر راه پیدا خواهد کرد.
عنوان پستهای اینستاگرام را دستکم نگیرید
یک عنوان پست جذاب میتواند بازدید را بالا ببرد .بنابراین همیشه عنوانهای جذاب و شامل کلمات کلیدی اصلی و فرعی را به کار ببرید.بهتر است عناوین را با فونتهای چاپی و بزرگ و رنگی روی فیلم یا عکس بنویسید تا مخاطب برای ماندن و مشاهده بیشتر ترغیب شود .
زمانی که مخاطب صرف میکند
مدتزمانی که مخاطب برای دیدن یک پست صرف میکند هم مهم است .مثلاً پستهای شامل چند عکس یا فیلم یا کپشن و توضیحات طولانیتر باعث میشود کاربر زمان بیشتری در پیج شما باشد که ازنظر اینستاگرام یک امتیاز مثبت حساب میشود.سعی کنید تصاویر جذابتر را در ابتدا به کار ببرید تا مخاطب برای دیدن تصاویر بعدی ترغیب شود.
نویسنده:
اختصاصی سایت مد بیست