اموزش درست کردن یک غذای رژیمی خوراک گیاهی

[RB:Post_Tags_Title]

[RB:Post_Content]

اموزش درست کردن یک غذای رژیمی خوراک گیاهی

اموزش درست کردن یک غذای رژیمی خوراک گیاهی


مواد لازم :
 از سبزیجات به میزان  دلخواه استفاده کنید.
ـ هویج
ـ سیب زمینی
ـ کدو سبز
ـ کدو حلوایی
ـ پیاز
ـ لوبیا سبز
ـ نخود فرنگی
ـ کرفس
ـ ذرت پخته
ـ کلم بروکلی و گل کلم و فلفل  و قارچ  و ...
ـ ادویه و نمک در صورت تمایل
ـ سس ماست


طرز تهیه :
برای تهیه این غذا، از انواع سبزیجات فصل می توان استفاده کرد . با استفاده از روش آب پز و بخار پز ویا پخت در ماهیتابه رژیمی، این غذا تهیه می شود در روش آب پزسعی کنید  ابتدا آب را به جوش آورید  و سپس سبزیجات را در آب جوش بریزید تا پخته شود.سعی کنید میزان آب زیاد نباشد و سبزیجات هم زیاد پخته و له نشود تا ارزش غذایی سبزیجات بیشتر حفظ شود. اضافه کردن جوش شیرین برای حفظ رنگ سبزیجات موجب
از بین رفتن ارزش غذایی آن می شود .
روش دوم پختن سبزیجات با ماهیتابه رژیمی است  .  سبزیجات را در ماهیتابه بریزید و در آن را ببندید و  روی شعله ملایم بگذارید و هر چند وقت یک بار زیر و رو کنید . آب میان بافتی  سبزیجات موجب پخته شدن آن می شود  و نیازی به اضافه کردن آب نیست در اواخر پخت در صورت تمایل کمی روغن زیتون هم اضافه کنید . در صورتی که بعضی سبزیجات به مدت زمان بیشتری برای پخت نیاز داشته باشد و یا در صورت اضافه کردن گوشت و غلات ، آن را جداگانه بپزید و سپس به غذا اضافه کنید .
برای تهیه سس ماست ، از ماست سفت وکم چرب و مقداری سبزیجات خشک  (شوید و نعناع و آویشن ) و ... دارچین و سماق و فلفل سیاه و قرمز و سایر ادویه هایی که دوست دارید استفاده کنید.

نویسنده : | موضوع: رژیم غذایی , اموزش اشپزی و خانه داری ,
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
تاریخ انتشار : ساعت:
تعداد بازديد : 410

بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]

موضوعات

امکانات جانبی

مجله زیبایی